piątek, 2 lipca 2010

Remont i wizyta na składach budolanych

Najdroższa

Pewnie jak się zorientowałaś po wykonanej już podłodze i braku połowy dach trwa u nas remont - rozgardiasz i bur.. el na podwórku nieziemski nie wspomnę o pyle który zalega już w każdym zakamarku naszego domu mimo Twoich usilnych starań sprzątania tego - jednak widzę że wywołuje to obopólną radość bo to ruszyło. Wspominałaś kiedyś mi o wizycie u lekarza czy na prześwietleniu gdzie określałaś to że czas się zatrzymał - chodzi o PRL. Właśnie ostatnio będąc na jednym ze składów budowlanych w celu zakupu czarnej folii o powierzchni 24m2 doświadczyłem przeniesienia się w czasy przed '89. Po otrzymaniu dokumentu zakupu w dwóch egzemplarzach - jeden dla mnie drugi dla magazyniera - udałem się do jak to określiła pani "chłopaków".
Wchodzę na halę a tu taki Pan magazynier (chłopięcość jego zamykała się tak ok 55 -60)

siedzący na palecie odbiera ode mnie tą kartkę
- Hmm co my tu mamy 24 metry kwadratowe folii budowlanej Młodego zawołam się niech się uczy
Damian , a nie to Daniel , Daniel !!! Chodź Panu trzeba wydać folie . Po czym nadchodzi Daniel (faktycznie młody tak z 24 l) z kanapką w ręku - noo co
- Panu folię trzeba odmierzyć, tu masz rolkę w której folia jest złożona tak że szerokość jest 4 metry a Pan potrzebuje 24 m kwadratowe
Pada pytanie od chłopaka 55-60 to młody ile Panu trzeba odciąć metrów bieżących jeśli folia jest szeroka na 4 m Młody (24 l) podrapał się po głowie i stwierdził dość pewnie 24 metry
- Czyś ty zgłupiał stwierdził doświadczony magazynier - jak masz 4 m szeroką to jak byś uciął 24 bieżące to wiesz ile by to było metrów? No dużo ( ciężko Młodemu 55-60 było policzyć 24x4) - a ty masz uciąć tak by było 24 m kwadratowe - stwierdził i dał ponowną zagwozdkę młodemu 24 l
Kochanie a ja stoję i nie wierze no Monty Python

Podpowiadam młodemu że 6 m ma mi odmierzyć - trochę mi się śpieszyło i nie miałem ochoty przypatrywać się nauce młodego przez starszyznę . Niestety to nie był koniec Młody Młody miał teraz odmierzyć te 6 przy pomocy metrowego pręta - widząc jak się za to zabiera wiedziałem że pobyt na hali mi się przedłuży- Widząc to też starszy chwycił się za pręt i za folię i w 30 sekund
miałem odmierzone 6 m
- No a teraz Młody zapisz na rolce ile po odcięciu 6 metrów bieżących zostanie jeśli na rolce było nawinięte 23 metry bieżące
Noooo 18 ! ???? - odpowiedział i jednocześnie zapytał
Nie wytrzymałem - Nie no gościu ile na rolce masz ? 23 odejmij 6 to ile masz ?
Odpowiedział wreszcie dobrze - 17
Szczęśliwy wyszedłem z hali na której spędziłem jakieś 10-15 min
Widok tych dwóch Panów gdzie jeden drugiego uczył fachu był zachwycający i niesamowicie komiczny.
Kochanie mam ogromne pragnienie zakończenia tego remontu bo nie mogę doczekać się efektu końcowego - czyli nasz kącik na górze i na przeciwko dla naszych przyszłych pociech
Jestem nadal za min dwójką
My naprawdę mieszkamy w Raju nawet jak dziś z Michałem Miszewskim rozmawiałem nie mógł się na dziwić że tak ptaki śpiewają .
Zróbmy ten domek na nasz malutki Pałac marzeń do którego wpuszczać będziemy przez okno śpiewy Ptaków, miauczenie kotów i obrazy narzucającej się zieleni drzew i trawy.
Każde rano niech przywołuje Radość na naszych ustach....
Ach szczęściarze z nas :)
Trzymaj się Madziu

Zmęczona ale zadowolona
Pandzia


1 komentarz: